lördag 29 januari 2011

Lite av varje

Det känns skönt att kunna konstatera att (trots att han ibland blir lite irriterad på sin miniterrorist till lillasyster) August är en omtänksam storebror - om inte Irma kommer åt toalettborsten själv så ställer han fram den åt henne...

Igår eftermiddag var jag och August på stan, vi hade jättemysigt och stannade flera timmar och fick massor av ärenden uträttade. Det viktigaste var Irmas födelsedagspresenter! August valde ut en blå dumper och en liten traktor som han köpte för egna pengar. Av oss ska hon få en Barbapapa som är en gunghäst, jättegullig! Hon ska bara få en sak av oss, hon behöver inte massor av saker och det har ju nyss varit jul. Barbapapan är mysig och jättefin, men det hade kanske varit bra om den hade haft någon annan färg än ljusrosa. Visserligen är det väl för att Barbapapa är just rosa, men jag tänker att den kanske blir solkig och jag vet inte om en gunhäst går in i tvättmaskinen...

Idag har vi haft en helt OK lördag. På förmiddagen var jag ute på distanspass och idag var underlaget bättre så jag sprang runt halva stan och slapp 10 vändor i allén - skönt med omväxling. August åkte skidor på skolgården med Rickard och Irma som fanclub.

Sedan under dagen har vi förberett lite för Irmas kalas imorgon och så har vi pysslat lite med diverse brev, kort och paket som skulle skickas iväg - vill inte berätta så mycket mer eftersom en del av mottagarna är bloggläsare...

På eftermiddagen kom min mamma hit och passade barnen ett par timmar så att jag och Rickard kunde gå på revyn. Den var helt OK men framför allt så var det mysigt att göra något tillsammans med Rickard. Vi var ju på Harry Potter en gång eftersom den började efter att barnen hade gått och lagt sig, men förutom det har vi inte gjort något på tu man hand sedan Irma föddes. Det är ju ingen panik heller, men jag tror att det är bra att inte bara vara föräldrar utan även komma ihåg att man är ett par. Jag ammar ju fortfarande Irma innan läggdags, men när jag slutar med det ska vi försöka komma iväg och gå ut och äta någon gång ibland och kanske även åka en sväng till Stockholm någon gång framöver.

Nu ska jag äta lördagsgodis och se på Sex and the city-filmen, 2:an. Vi såg den första filmen igår kväll, förmodligen sist av alla...

2 kommentarer:

Maria sa...

Hi hi, visst är det gulligt med hjälpsamma storebröder? Idag "tatuerade" Alwin Maja (och även sig själv), dvs ritade stora figurer på armarna med extremt vattenfast penna... Maja var glad och stolt över sin..!

Anonym sa...

Jag har varken sett Sex and the City serien eller filmerna. Är det ett måste om man är av det kvinnliga könet eller?
Hanna F.