söndag 30 januari 2011

Kalas!

För exakt ett år sedan befann jag mig på förlossningen, men hade ingen aning om det bara skulle dröja drygt fem timmar innan vår lilla dotter var född eftersom jag tyckte att det gick väldigt långsamt framåt. När kvällspersonalen gick av sitt pass vid nio och sa att de nog skulle få träffa vår lilla bebis när de kom tillbaka morgonen därpå så skrattade jag bara, jag trodde att det skulle dröja läänge. Det gjorde det inte, klockan 00.11 är hon född och om några timmar fyller hon ett år. Idag hade vi kalas för vår lillskrutta som imorgon tar klivet från bebis till ettåring, här är lite bilder:

Förberedelser. Inget kalas utan ballonger och serpentiner tycker August, så det var bara att blåsa. Värt att notera: ballongpump ska införskaffas...

Medan Rickard blåste ballonger fixade jag och August tårta, jag tyckte grön och August tyckte rosa - gissa vem som vann?

 Öppnar paket med mormor

 Mer paketöppning

 Irma får hjälp att blåsa ut ljuset på tårtan. En tårta som hon inte fick smaka, men hon verkade inte så intresserad heller - turkisk yoghurt med fruktpuré var det enda hon hade ögon för. Men dagen till ära smaskade hon i sig ett Mariekex också.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Tack för idag!! Allting lika gott som vanligt :)

Kram!

Titti sa...

Vilket kalasande! Tänk att ett år går så fort när 9 månaders grav är så långt!
Får jag fråga varför hon inte får smaka tårtan? Är det allergier eller vill ni vänta med att introducera gotta? Bara nyfikenhet från min sida. Hoppas du får en bra vecka på jobbet! Kram

Anonym sa...

En stor grattiskram till Irma kommer här! Hipp Hurra! Kram till mamman också, från Ulrika.