fredag 17 december 2010

Typiskt!

Ja det känns som lite oflyt att nu när vi fått en hyresgäst som gärna ville åta sig alla snöskottning (mot en mindre hyressänkning) så råkar han cykla omkull och bryta benet... Mest synd om honom såklart, men jag tycker lite synd om mig själv också. Nu har jag varit ute och skottat själv, men det ju bra träning i alla fall.

Jag råkade skriva en liten rad på Facebook förut om att det verkade som att jag var den enda här i närheten med friska barn, det skulle jag aldrig ha gjort. Trots mina "peppar, peppar" så var August hängig och hade lite feber innan läggdags. Hoppas att han sover gott i natt och sover bort det. Tyvärr har han sovit lite oroligt den här veckan, då blir han jättetrött och då kommer lätt nattskräcken och mardrömmarna tillbaka. Synd, han som har sovit så himla bra ett tag. Men den här veckan har han vaknat på natten ibland och så har han vaknat redan vid halv sju på mornarna, en timme tidigare än vanligt.

Apropå Facebook, nu ikväll såg jag att det var många som tagit in granen redan - och jag som tyckte att vi skulle fuska som tänkte göra det redan på onsdag istället för dagen innan julafton... Nu är den i alla fall införskaffad och står i garaget för att vänja in sig lite.

2 kommentarer:

Anna sa...

Självklart är det okej att ta några bilder från min blogg :)

Vi tog fram granen idag (brukar annars göra det dagen innan julafton) men i och med att vi åker upp till Sveg över jul ville vi njuta lite av den innan vi åker. Ångrar mig inte. Julmys på hög nivå :)
Kram

Titti sa...

Jag ville ta in granen redan till Lucia men fick snällt invänta helgen iallafall. Den åker ut ganska tidigt istället! :)