måndag 20 december 2010

Snurrigt!

Jag känner mig rätt avslappnad inför julen, men det finns ju alltid andra saker att grubbla på - vad trött jag kan bli på mig själv ibland. Det händer dock en hel del intressant just nu, men allt är inte enkelt.

Nu är det i alla fall klart att jag ska jobba från mitten på januari och februari ut, det ska bli kul. Först hade jag ångset inför framtiden och trodde att jag skulle bli arbetslös resten av livet. Sedan accepterade jag tanken och tänkte att det kunde vara rätt så skönt att vara hemma i vår också och när min chef (som jag för övrigt gillar jättemycket) ringde och erbjöd mig lite jobb så fick jag jobbångest istället - aldrig nöjd... Nu har jag dock vant mig vid tanken och tycker att det ska bli kul. En bonus är ju också att folk sällan ramlar ner från soffan på fikarasten på jobbet och att man får stänga dörren när man går på toaletten. Det är nog till och med så att det nästan är ett krav att man gör det. Planen från början var ju att jag skulle vara hemma ungefär ett år, att Rickards skulle vara det under våren och att vi skulle vara hemma tillsammans i sommar - det var bara det att jag hade börjat ändra planerna lite i huvudet. Men jag kan ju inte abonnera på hela föräldraledigheten, vi är ju två föräldrar, och jag tycker att det är viktigt att Rickard också får vara hemma. Och som sagt, nu när jag har vant mig vid tanken så ska det bli kul att komma igång att jobba lite igen. Hoppas att det kan bli längre också, det fattas bara några månader för att jag ska bli LAS:ad och få fast jobb.

Idag har jag löneförhandlat. Det gick inte så bra. Eller, det gjorde det väl egentligen eftersom jag fick ungefär det jag hade tänkt att begära, men det var min chef som gav ett förslag och jag var lite för feg för att ta i lite till så det blev väl just inte så mycket till förhandling...

Och för att byta ämne, vilka katastrofpappor tjejerna i "Ung och bortskämd" har! De har verkligen ingen förmåga alls att se sina barns brister, inte konstigt att tjejerna är som de är. Hur kan det vara killens fel att han är den som städar?

2 kommentarer:

Catarina sa...

Ja det där programet blir man galen på ;)

Chal sa...

ses på jobbet! jag ska försöka sitta kvar i soffan, men hoppas du hjälper mig upp om jag faller, du kan ju nu! ;) hahaha!