måndag 6 december 2010

Måndagskväll

Nu har jag gjort mitt sista pass som simtränare och det är så skönt! Jag kommer att sakna simmarna jättemycket, men inte allt tjafs om linor som inte ligger i vattnet när de ska, allt pappersarbete och hur trött jag blir i huvudet efter varje måndagskväll i simhallen.

Irma har fått tid på barnmottagningen, hon ska dit om en vecka. Nu när hon äntligen är frisk (peppar, peppar...) från alla sina förkylningar så har hon dock både börjat äta lite bättre och röra lite på sig. Hon kryper inte, ålar inte eller hoppar fram på rumpan, men hon sträcker sig, småklättrar lite och verkar ändå som att hon har en idé om att hon så småningom kommer att ta lite initiativ. Det känns som att hon är lite piggare och gladare och jag är mindre orolig, men det är väl lika bra att kolla upp det nu när vi har fått en tid.

Just nu känner jag mig så otroligt trött, ända in i märgen (så kanske man inte kan säga, men så känns det i alla fall). Hoppas att det är något tillfälligt, för jag har sovit ganska bra ett tag nu. Tröttheten kanske beror på att jag har massor i huvudet och även emellanåt känner mig som en termometer för andras mående. Nu ligger jag i alla fall helt utslagen på soffan, men tänkte försöka mig på att skriva adresser på kuverten till julkorten. Rickard är och handlar i en stor affär här i stan och jag håller tummarna för att vi slipper komplettera på Ica Nära imorgon. Men vi hade fått rabattkuponger för en hel månad och det är ju kanonbra, är ju en del som ska handlas så här innan jul.

Imorgon är det julavslutning på syskongsången. Jag tyckte att August skulle ha snygga jeans, skjorta och tomteluva. Det tyckte inte han. Han ska ha hela sin tomtedräkt, den är jättefin men i fleece så han kommer inte att frysa i alla fall. Irma kunde ha vanliga kläder hade jag tänkt, men det var innan jag sprang på en mycket söt pepparkaksklänning på Lindex... Trevligt och mysigt ska det bli i alla fall, August ser fram emot att kusin Ludvig ska vara med (avslutningen är tillsammans med 1-2-årsgruppen) och att farfar ska komma och titta. Övriga far- och morföräldrar jobbar.

1 kommentar:

Catharina sa...

Det är synd att du slutar träna oss. Du är en bra tränare och har lärt mig mycket! Ha en bra jul och ett gott nytt år, hoppas vi ses :)