tisdag 14 december 2010

Ellen

Idag har Irma haft besök av jourhavande sjukgymnast! Nej, jag skojar bara, det är min kompis Ellen som har varit här på besök. Men hon är sjukgymnast, det är hon. Det är visserligen jag också, men Ellen jobbar på barnhab så hon har ju lite mer koll än jag på det där med barns utveckling så Irma fick sig en privat genomgång. Ellen var rätt så nöjd med resultatet, men Irma tyckte att det var lite jobbigt att behöva anstränga sig. Jag kan ju också se att hennes tonus är rätt normal, men Ellen kunde ju kolla lite andra saker och vi kom fram till att Irma nog är på gång med en hel del saker.

Nu var ju inte Ellen här för att jobba utan för att umgås lite med mig och det var trevligt! Hon ska få en bebis om ungefär en månad och det ska bli kul och spännade att få se vad det blir. De flesta av mina kompisar har fått killar den sista tiden, vi får se om trenden håller i sig.

Jag hoppas att Hanna och lilla Ludvig kan komma hit och hälsa på någon dag också, det var ett tag sedan vi sågs. De skulle ha kommit hit i torsdags och Birgitta hade lovat att Hanna skulle få vara med på babysången också. Vi hade planerat in besöket länge eftersom både Irma och Ludvig varit lite krassliga om vartannat under nästan hela hösten, men så blev Ludvig sjuk igen i onsdags och så blev det inget. Vi längtar efter er Hanna!

1 kommentar:

Hanna W sa...

Vad go du är! Vi längtar såklart efter er också och hoppas att Ludde blir bra snart. Känns rätt lovande faktiskt då han varit betydligt piggare idag! Jag har en liten fundering om att eventuellt ta tåg istället för bil till er. Har du någon aning om hur det är med att ta med sig barnvagn på regionaltågen?
Många kramar till er!