torsdag 25 november 2010

Uppdatering

Har fått höra att folk är nyfikna, ursäkta den dåliga uppdateringen! Efter många om och men så bestämde vi oss för att dra oss ur budgivningen. När vi väl hade bestämt oss så kände jag först lättnad så då kändes det ju verkligen som rätt beslut, men nu ångrar jag mig lite - tänk så skönt det hade varit med en liten lättskött tomt att springa ut och in på i sommar. Men men, det blir väl fler tillfällen.

Jag brukar köra lite "surt sa räven"-strategi om hus som vi tittat på och tyckt om, men inte köpt. Det är allt från "säkert världens mygghål på sommaren" till "alldeles för nära järnvägen och massor av mc-klubbsmänniskor i kvarteret". Det verkar vara mitt sätt att hantera det hela, men det funkar ganska bra.

I tisdags var jag ute på årets första snöpass, jätteskönt! Eller ja, underlaget var perfekt och det är alltid skönt att springa men det var väl inte så värst skönt ute - värsta snålblåsten. Fast varför säger man snålblåst egentligen? Det blåste inte alls snålt, tvärtom dängde vinden i rätt så generöst med isande blåst.

Idag får jag hoppa över styrketräningen, jag hinner inte. Nu tar jag en liten vakta barn tills de somnar-paus, men annars har jag tjuvstartat med adventspyntningen. Jag tycker egentligen att det är helt förbjudet att starta innan andvent, men eftersom jag ska köra distanspass imorgon eftermiddag, vara i simhallen på tävlingar hela lördagen och sjunga på en adventsgudstjänst på söndag förmiddag och inte vill att Rickard ska behöva göra allt själv och vi helst vill kunna ta det lite lugnt och slippa storstäda på söndag eftermiddag så började vi ikväll. Vi har hunnit en hel del och om en stund ska jag ut och skotta lite och ta en promenad så blir det lite träning ändå.

Inga kommentarer: