lördag 13 november 2010

Långtråkigt drama!

Först vill jag tacka Nea för tipset. Jag ska använda det nästa gång, men jag ska börja med att låta bli den praktiska lilla flaskan med handsprit som jag köpte för att slippa tvätta händerna precis varje gång jag torkat Irmas ögon - det var nämligen den som luktade och inte bibliotekstvålen...

August och jag har varit med om ett äventyr idag på eftermiddagen. Tyvärr inget särskilt nervkittlande, mer långtråkigt. Vi åkte iväg och handlade lite, under tiden skulle Rickard och Irma vara hemma och äta gröt (i alla fall Irma). När vi kom hem var ytterdörren låst och vi hade ingen nyckel med oss. Vi ringde på och väntade. Ingen öppnade. Vi ringde på igen. Och igen. Och igen. Vi satt i trappen och väntade. Länge. Det mest spännande som hände var att lampan slocknade med jämna mellanrum så att det blev mörkt. Efter en halvtimme blev vi äntligen insläppta, det var först då vi hade lyckats väcka den andra halvan av familjen med hjälp av dörrklockan...

Inga kommentarer: