fredag 15 oktober 2010

Liten varning!

Jag känner ett visst ansvar för mina bloggläsare och känner att det kan vara på sin plats med en liten varning här. På min boktipslista finns en bok av John Ajvide Lindqvist och jag vill bara berätta att den är ganska makaber och brutal på vissa ställen. Om man är van att läsa hans böcker så vet man lite hur han skriver, men det här är lite värre. Det är några sidor här och var, men det var lite läskigt. Boken är dock så himla läsvärd och tar upp ett aktuellt ämne så jag vill fortfarande rekomendera den.

Jag är egentligen inte så mycket för fantasy och övernaturliga händelser i böcker och film (undantaget Harry Potter), men Ajvide Lindqvist skriver på ett sätt som gör att det känns helt verkligt och inte alls konstigt med vampyrer, döda människor som vaknar upp på bårhuset och undangömda bebisar med absolut gehör.

Inga kommentarer: