tisdag 5 oktober 2010

Filosoferar

Jag hade egentligen tänkt att släppa den här diskussionen om stavning och hela baletten kring det eftersom jag tycker att jag har sagt min åsikt, men jag ska släppa fram en tanke till.

Är det så att jag skulle vara en bättre människa om jag höll tyst om min åsikt? Då skulle ju ingen kunna reta sig på mig på grund av det, eller ta illa upp. Jag skulle ju dock fortfarande ha samma åsikt, men ingen skulle veta det. Men skulle inte det bara vara att luras lite, om jag ändå tycker samma sak men låter bli att säga det. Eller jag kanske rent av skulle vara feg, om jag höll inne med saker för att hålla mig väl med folk?

Självklart säger man inte vad som helst till vem som helst, men hur mycket ska man hålla inne med och blir man en bättre människa av det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske är det bara onödigt att ta upp en sådan sak?

Malin sa...

Jag tycker också att det är kul att folk har olika åsikter av alla deslag och tycker absolut inte att du ska sluta skriva om dina åsikter i din blogg.Men man måste också räkna med att folk har åsikt om vad man skriver vare sig de ger sig till känna eller ej. Min åsikt denna gång var att jag tycker det är onödigt att skriva ett inlägg om andras skrivsvårigheter. Att jag dessutom tog det personligt tycker inte jag är så konstigt eftersom jag dagen innan hade gjort exakt samma felstavningen på Facebook. Hur som helst riktat till mig eller inte så står jag fast vid min åsikt.
Att du inte vet vem som läser din blogg ska väll inte spela någon roll så länge du står för det du skriver. Jag vet att valet är mitt att ta åt mig eller inte, läsa bloggen eller inte.Så fortsätt självklart att blogga om dina åsikter,men räkna också med att ta i mot andras åsikter om din åsikt. /Malin i Baggetorp

Nissetroll sa...

Nej det spelar ingen roll att jag inte vet vilka som läser och jag står för det jag skriver. Det jag menar är att det blir långsökt om folk som aldrig har gett sig tillkänna här tror att jag skriver inlägg riktade till dem, du är långt ifrån ensam om din stavning. Och jag respekterar självklart din åsikt också, och som jag sa så skiljer jag på sak och person.

Och anonym: och då kanske det är onödigt att kommentera också? Särskilt om du inte ens törs stå upp för din åsikt och använda ditt namn.