lördag 16 oktober 2010

Bestyr

Idag har det tagit evigheter att få Irma att somna. Det verkar som att hon, just ikväll klockan sju, kom på att hon skulle lära sig krypa. Hon kunde kanske ha väntat tills i morgon när hon ändå har väntat så här länge, för nu har jag fått gå in och vända tillbaka henne till rygg massor av gånger när hon står på alla fyra med rumpan i vädret och gråter i sömnen. Lilla hjärtat, det är inte lätt att vara bebis. Inga tänder i syne än heller.

August är i alla fall glad, för han kommer förhoppningsvis att slippa fler besök på barnmottagningen på ett tag. Jag går inte in på fler detaljer här, ni som vet vad det handlar om vet vad jag menar och ni andra kan inboxa mig på facebook om ni vill veta.

Jag var ute på distanspass med killarna från klubben på förmiddagen i det härliga, men väldigt kalla, höstvädret. När jag sprang iväg hemifrån så kände jag att jag fortfarande är lite förkyld så det kändes betryggande att de lovade en kort runda idag, längre än 10 km men kortare än 15 km. Men man kan ju säga som så att det nog är bra att vi ägnar oss åt ren löpning och inte orientering, för det där med att planera rundor verkar inte vara vår grej - när jag kom hem visade gps:en 17 km. De följer mig alltid ända hem och det är inte för att de är gentlemen utan för att de är hemskt rädda för att jag ska få mer träning än dem. Det får jag om vi träffas och sedan slutar på samma ställe eftersom de åker bil dit och jag springer. Men om jag springer mina två km dit och de sedan följer mig hem efter rundan och sedan springer tillbaka till utgångspunkten så får vi lika långt, alltså gör de det. Jag låter dem hållas om det känns bättre för dem ;-), jag brukar ändå springa bättre än de flesta av dem på tävling ;-).

August och jag har varit på kalas på eftermiddagen, det finns en bild i inlägget nedanför. Det var Augusts kompis Alwin som har fyllt tre år. Han hade Pippi-kalas, det var dukat med Pippi-tema och innan det var dags att åka hem så fick barnen vara sakletare i hagen och alla hade sådan himla tur att det fanns godispåsar i hagen just idag! August var helnöjd!

Alwin, som är en mycket artig herre, stod i dörren när vi kom och sa "Hej och välkomna till mitt kalas!" och så visade han att han var nyklippt. Sedan sa han "Och August har en väldigt fin tröja!" vilket August blev mycket glad över eftersom han sa innan vi åkte att han trodde att Alwin skulle tycka om hans tröja.

Nu får det bli en lugn kväll, jag hoppas att jag har vänt färdigt på bebis. Just nu är det lugnt i alla fall. Imorgon blir det hemmafix på dagen och så har jag Me & I-party på eftermiddagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Marie! Jag håller med dig om det du skriver ang puffar och bad. Kan bli livsfarligt det där.
Vill du berätta för mig ang det med barnmottagningen? Jag har svårt att använda,skriva själv, i inkorgen på fb, men jag kan läsa mail där om du vill berätta.
Städerna är inte anpassade speciellt bra för funktionshindrade. de har satt punktskrift runt om i hela rådhuset här i stan. det ser ju jäkligt bra ut men jag är aldrig där... de lägger pengar på sånt konstigt istället för att verkligen ta tag i saker.
stor kram från Ulrika.