onsdag 8 september 2010

Trött!

Nu är jag klar med mina pedagogikuppgifter för vecka 36, skönt!

Men trött är jag och för en gångs skulle beror det inte alls på mina små söta monster här hemma. Jag har haft så j...a ont i min vänstra tumme att jag först hade svårt att sova, sedan vaknade av smärtan och därefter låg vaken i tre timmar innan jag slocknade av pur utmattning. I måndags slog jag i kanten på tumnageln så att nageln vek sig lite, det kändes lite men gick sedan över. Men igår började det värka i tummen och natt blev det alltså ännu värre. I morse ringde jag 1177 som hänvisade mig till vårdcentralen där jag fick en tid, så efter lunch tog jag med mig min fanclub (Irma) och gick dit. Läkaren konstaterade att det nog var inflammerat under nageln och bestämde sig för att rota runt lite. Han började med att sticka in en stor spruta bedövingsmedel rakt in i fingret där det var som allra ömmast, då trodde jag nästan att jag skulle slå ner honom. Men det blev ju fort bedövat så när han tog en sax (typ) och började lätta på trycket mellan nageln och fingret så kändes det inte alls. Jag kände mig lugn och tänkte på att varken hålla andan eller hyperventilera, men som vanligt så hjälpte inte det utan när läkaren hade gått därifrån och lämnat över till en syrra som skulle bandagera mig lite så hann jag precis lägga mig på golvet innan det svartnade. Jag börjar ju bli van eftersom jag ofta svimmar när jag blir "utsatt" för något liknande, typ tar bort stygn och sådant. Lite konstigt dock eftersom jag egentligen inte tycker att sådana saker är obehagligt, men det blir så ändå. När jag hade vilat upp mig lite gick jag och köpte mig en glass eftersom jag alltid mår lite illa och känner mig totalt tömd på energi när jag svimmar. Lite konstigt var det ju idag eftersom jag åt lunch precis innan.

Bedövningen släppte nästan lite för fort och jag har haft ganska ont på eftermiddagen. Hoppas att tummen läker snabbt nu för man blir ganska handikappad av en obrukbar tumme - jag förstår att försäkringsbolag bedömmer tummen som 50% av handens funktion.

Inga kommentarer: