onsdag 1 september 2010

Onsdag

Jag har blivit (stolt??) ägare till mitt livs första par jeansleggings! Hade ni frågat mig för ett år sedan så hade jag sagt att jag aldrig skulle ta på mig ett sådant plagg, men det verkar som att jag vänjer mig när jag ser vissa kläder tillräckligt ofta. Från början tyckte jag att de såg ut som alldeles för tighta jeans som visade varenda lilla grop i låren även hos ganska smala människor, men nu ser ju de flesta sorterna mer ut som vanliga jeans än som tights och är det dessutom lite sömmar på så de inte är helt släta så ser de helt OK ut. Jag har ju länge använt vanliga svarta leggings till typ klänning och kjol och nu har jag alltså gått ett steg längre... Dock anser jag fortfarande att leggings av alla sorter kräver en tunika, klänning eller lång tröja, har man leggings på sig så ska kläderna på överkroppen täcka rumpan. Än så länge har jag inte kommit till det steget då jag tycker att det är snyggt med helblanka leggings, men man vet ju aldrig. Hoppas bara att jag har vett att för all framtid hålla mig ifrån guld- och silverleggings - jag är ju i alla fall inte tonåring längre. Och om jag börjar prata längtansfullt om ett par haremsbyxor så kanske någon kan ta ett snack med mig?

Mina leggings ser ut som ett par stuprörsjeans med lite sömmar över knäna, lite urtvättade svarta. Det måste dock har varit lite fel på storlekarna för jag fick köpa XS.

Kan någon förresten förklara skillnaderna mellan treggings, jeggings, leggings, jeansleggings och alla andra namn jag har sett?

Ojojoj vilket djup det här inlägget har så här långt...

Irma har i alla fall gett amningen en renässans och blir nu jätteglad när hon blir erbjuden att tutta. Man kan ju inte tvinga barn att amma och jag vill heller inte att amningen sker mer på mina villkor än på Irmas, men eftersom jag tyckte att det kändes tidigt att dra ner så pass mycket på amningen så bestämde jag, i samråd med bvc, att fortsätta erbjuda och se om amningskrånglet var övergående. Än så länge ska jag väl inte ropa hej, men idag har hon ammat förmiddag, eftermiddag och kväll, plus ett par gånger i natt. Det känns bra.

Jag har gått och blivit student, igår var jag i Eskilstuna för upprop på en distanskurs i pedagogik som jag ska läsa i höst. Eller, jag ska prova i alla fall - kände att jag inte har tillräckligt att göra ändå... Men det är inga träffar på kursen, allt arbete sker i diskussionsforum och så ska man lämna in ett par uppgifter också. Så jag kan ju fortsätta hänga framför datorn på kvällarna, behöver bara byta forum från Familjeliv till Blackboard...

1 kommentar:

Maria sa...

Jag har också funderat på ett par sådana leggings, ganska länge faktiskt! Men så blev det att det drog ut på tiden med ett inköp och nu får det kanske bli en variant anpassad för mage... Har också ett tillägg till din lista för sådant du bör bli övertalad att låta bli i den händelse att du känner ett begär efter - leopardmönstrade/zebramönstrade/ormmönstrade etc leggings... Håller för övrigt med om de andra åsikterna! Vi hörs om söndag e.m, lekpark låter kul om bilen är hel igen...