fredag 20 augusti 2010

Vi drar till fjällen...

Sitter i bilen på väg till Sälen och morgondagens Vasastafett. Känner mig i stort sett helt frisk så det ska bli kul! Rickard blev nog däremot nästan lite besviken, så han åkte och köpte sig ett par löparskor i förmiddags "ifall någon annan blir sjuk". Det är kul att springa stafett, kul med lagkänslan. Det blir nog ingen supertid för oss i år, vi har för mycket föräldrar med (och då räknar jag inte mig själv till den gruppen utan jag menar mest de föräldrar till löpare som fått ställa upp för att halva klubben är skadad), men det gör inte så mycket.

August ska vara hos mina föräldrar i helgen. Det blir inte så kul för honom att åka med, först tar det flera timmar att åka upp idag, imorgon blir det lite skytteltrafik mellan växlingarna enligt schemat som vår lagledare knopar ihop varje år, när loppet väl är klart ska vi åka de 9 milen tillbaka från Mora och så ska vi hem igen på söndag. Nej, han får det roligare i Vingåker även om det alltid är jobbigt att vara ifrån honom en hel helg.

Vår lagledare ja, han kräver nästan ett eget stycke. Han fixar allt det administrativa; skriver körschema så att alla får skjuts till, och blir hämtade från sina sträckor, skriver ut listor med statistik, räknar på hur fort alla lagmedlemmar beräknas springa så att vi kan få cirkatider för våra starter - ja han har koll på allt kort sagt. Trots det så lyckades han själv missa sin växling för ett par år sedan då han stod i toakön, det var lite smått komiskt.

I förmiddags var August och jag och hälsade på på förskolan och lekte lite. På måndag börjar han igen efter åtta veckors sommarlov så jag tyckte att det kunde vara skönt för honom att få förbereda sig lite. Tror att ha tycker att det ska bli kul att komma tillbaka, om inte annat har han saknat brandmannastången på gården och alla cyklar i olika modeller.