torsdag 19 augusti 2010

Fint som snus ska det vara

Jag har köpt en helt underbar overall idag till Irma, precis en sådan som jag planerat att köpa. En skaloverall så att hon kan krypa i snön och blasket, men utan det där bylsiga i en vanlig overall. Den har dessutom löstagbart fleecefoder så den kan bli varm om man vill, annars hade jag tänkt att köpa fleecekläder så man kunde variera sig lite. Den har så himla fina färger och jag är så nöjd. Men. Ni hör väl att det var ett "men" på väg? Den var hutlöst dyr, alldeles oförsvarbart dyr för en bebis. Men jag hade ju sparat jättelänge till den så jag hade pengar (dock på ett annat konto så Rickard fick hosta upp pengar i affären...), och jag hade en rabattkupong som drog av ett tresiffrigt belopp och jag fick ett par mockasiner (och en affisch...) på köpet och vi har så mycket sparat sedan August så det var så kul att köpa något nytt och ja, kan man inte bara få köpa något som är onödigt dyrt ibland? Även om jag får lite ångest av det. Men den hänger där i hallen nu och kommer att bli så himla perfekt på min lilla Buff i höst och vinter.

1 kommentar:

Titti sa...

Den kommer att bli underbar! Vad är det för underverk då köpt? I finaste siden med diamant-dragkedja? Kanske lite opraktiskt??? :)