lördag 28 augusti 2010

Effektiv lördag

Idag har vi fått galet mycket gjort, skönt! Vi har storstädat (vattnat blommor, städat badrum, tagit rätt på all tvätt, dammat, dammsugit och torkat golven), jag har varit ute på ett 16 km-pass (superskönt!), Rickard har klippt gräset och så har jag, mamma och barnen varit i en ny lekpark. Trodde nästan jag hade koll på de flesta lekparkerna i stan, men så fick jag se en lekpark med ett tåg i bakgrunden på en av bloggarna jag läser och eftersom August är galen i tåg så skrev jag och frågade var den låg. Jag fick svar (tack Sandra) så idag blev det en utflykt till Gersnäs med den tågtokiga sonen. Det finns visserligen ett lok i sjukhusparken, men det är mer som en lektunnel och August är inte nöjd med att det inte har någon vagn.

Jag har också varit på bio med vår kompis Jonas, vi såg Toy Story 3 och det var min första 3D-film. Förutom att jag inte är så förtjust i barnfilmer, inte har sett nummer 1 och 2 och dessutom tyckte att filmen var alldeles för lång så var det ganska kul.

Nu blir det Bröllopsfotografen och Marabou Polka.

August kollar tågets motor...


Lilla sötnöten provar att gunga för första gången.