tisdag 27 juli 2010

Öland:

Bilderna kommer i lite blandad ordning eftersom jag inte orkar sortera dem.

Här besöker vi lådbilslandet i Löttorp, en riktig succé! Det rekomenderas för barn mellan 2 och 10 år, men jag är rätt säker på att 2-åringar är för små och att man nog inte har superkul om man är äldre än sådär kanske 7-8 år. För August och hans kompis Edvin var det i alla fall helt perfekt och de hade jättekul! Lådbilslandet finns också i Nykvarn så det kanske blir något mer besök där.

August kör Londonbuss:


Lastbil med grävmaskin på släp:


Bärgningsbil:


Det här var barnens värld:


Traktor med hökärra:

Han körde även sopbil, mera traktor, åkte tåg, hoppade hoppborg och åkte karusell. Alla bilar och lastbilar var jättefina och det fanns även racerbilar och motorcyklar, men de var inte August så intresserad av. Det kostade 250 kr för barn och var gratis för vuxna och för oss, som bara hade ett barn att betala för, så blev det en alldeles lagom dyr dag.

Kollar på fiskebåtar i Borgholm, det var vår sista dag på Öland och den enda med dåligt väder.


August rider kamel på en ranch på väg hem från lådbilslandet. Mamman fick blunda för att det inte fanns några hjälmar... Dyrt var det också, men tänker man sig inte för utan lovar innan man kollar upp fakta så får man stå sitt kast...


August på upploppet efter att ha kämpat sig runt 1,5 km i Lilla Victorialoppet. Jag sprang också, fast mitt lopp var aningen längre, och det var så varmt och kvalmigt att jag trodde jag skulle svimma.


Nöjd kille i mål med medalj, glass och Festis. Han var väldigt laddad och tänkte sig att han skulle lära sig dricka festis, men efter en klunk fick jag "ärva" den och så gick han på mjölken vi hade i kylväskan istället ;-)


Efter ett besök på Nisses Fisk såg kvällsmaten ut så här en dag, mums!


Sandslott!


Strandmys!


Även om man ligger under uv-tält med solskyddsfaktor 50 så kan det kännas ljust och då är det skönt med solglasögon


August och jag hyrde trampbåt:


Storfiskarn´

1 kommentar:

Martina sa...

Vilka fina bilder! Ser ut som ni haft det riktigt toppen!