lördag 31 juli 2010

Lugnt och skönt!

August sover hos mina föräldrar i natt, Rickard är på fest och Irma sover. Jag sitter, eller snarare ligger, i soffan och är skönt trött och har inget alls jag måste göra. Fast just när jag skrev det där kom jag på att jag har tvättmaskinen full av träningskläder som måste hängas, men utöver det så är det lugnt. Igår kväll slet jag som ett djur hela kvällen med sortering av foton och så gjorde jag äntligen klart Irmas dopalbum, det blev jättbra! Men ikväll är det som sagt slappa som gäller. Jag var också bjuden på festen, men hade ingen lust att gå. Jag är inte jätteförtjust i stora fester, ibland kan det kanske vara kul men jag tycker inte att bebisar ska behöva hänga med (eller så är det en bra ursäkt för att få stanna hemma med sin lilla bebis). Irma hade hur som helst inte uppskattat det och hon är alldeles för liten för att vara borta, dessutom helammar jag ju i princip fortfarande.

Hade först tänkt följa med en stund och vara med och äta, men sedan såg jag att det var maskerad och då blev jag ännu mindre sugen. Tjuv och polistema kändes ju jättekul och nytänkande - not! Fast alla var visst inte utklädda hörde jag av Rickard när han ringde nyss.

Var ute på ett superskönt distanspass på förmiddagen, dock utan sällskap idag. Håller på att mäta upp lite rundor med min nya gps-klocka som jag fick när jag fyllde, idag blev det runt 16 km och det var rätt lagom idag. Höll dock på att få med mig en boxer vid namn Doris hem, måste folk låta sina hundar springa helt lösa i skogen om de inte kan låta bli att jaga löpare? Snäll var hon visserligen, men jag blev ju lite sinkad av att försöka leta reda på en ägare som kunde hålla sin hund så hon inte följde med mig ut över stora vägen - vill ju inte bli skyldig till att en hund blir överkörd.

Imorgon blir det en snabb sväng till Norrköping för skoinköp till August, hans fötter har vuxit 1,5 cm över sommaren och alla hans skor (vi köpte ganska många i våras) är för små.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag äter en påse (2 dl) 4 gånger om dagen, frukost, lunch, middag och kväll. På eftermiddagen tar jag en bar och en kopp kaffe. Försöker äta frukost sent så det inte blir för långt till lunch. SÅ jag äter var 3:je timme. Men nu är snart "reningskuren" slut och jag ska äta normalt. Men sluta småäta mellan måltiderna, Och sluta hoppa över måltider! :) Och så motionera mera. Det är det som är svårt, ibland är jag ensam med barnen i en vecka och då är det svårt att komma ut en timme! Men jag ska, ska ska bli bättre! :)
Ha det så gött, nu semesterar jag! :) Kram