lördag 10 juli 2010

Hett!

Min redan överlastade hjärna klarar inte dagar då det är 32 grader i skuggan. Gärna fint väder, men det skulle kunna få vara ungefär 10 grader svalare. Inne i husvagnen som packats idag var det 37 grader, blev genomsvettig av att hålla på där inne. På förmiddagen, eller nästan vid lunchtid, var jag ute på ett distanspass på 15 km - DET var varmt! Eller, det var nästan så jag frös sista kvarten och det är ett bra tecken på att jag har druckit för lite. Klarade av det i alla fall, men det blev att fylla på mycket vätska efteråt och så har det blivit ganska mycket salt under dagen. Det var ju inte ett superlångt pass egentligen, men idag var det mer än tillräckligt!

August har varit hos mina föräldrar idag och haft det bra, skönt för honom att slippa packa och städa. Det har kommit mms hela dagen från min mamma med bilder på lycklig unge på väg till soptippen med morfar, blåsandes såpbubblor med morfar samt springandes i vattenspridaren (utan morfar).

Irma har varit som man kan tänka sig att en del andra bebisar brukar vara, dvs hon har sovit längre än 30 min åt gången. På eftermiddagen stod hon i källaren och sov i vagnen och då slog hon till med över två timmar i sträck, vilket gav en pigg och glad bebis nu ikväll - fast nu sover hon gott i sin säng.

Imorgon bär det av på två veckors husvagnssemester, första veckan blir det Öland och nästa Göteborg. Hoppas det blir bra, vi skulle verkligen behöva lite lugn och ro tillsammans.

Inga kommentarer: