tisdag 1 juni 2010

Vad fan?!

Nog för att mailet hamnade direkt i skräpposten utan att passera inkorgen, men ändå - rubriken: "Marie, angående dina extra kilon". Tack för den va!

Kan någon ge mig ett bra tips på hur man enklast klipper bebisnaglar när bebisen i fråga är ungefär lika lugn och stilla som en Duracellkanin i vaket tillstånd, och som i 10 fall av 10 vaknar omedelbart om man försöker klippa naglarna när hon sover. Hon river sig hela tiden i ansiktet så naglarna måste klippas ofta. Tydligen hamnade det på min ansvarslista för Rickard har klippt hennes naglar noll gånger sedan hon föddes. Jag har klippt minst tio gånger, varav det har gått åt plåster två gånger för att nageln blev lite för kort så det kom en droppe blod (nej, jag klippte henne inte i fingret). Men en droppe blod kan kladda ofattbart mycket just när man har en Duracellbebis, så det ser ganska otäckt ut och man måste byta kläder på bebisen eftersom hon gärna klappar sig över hela magen också.
Det som funkar bäst just nu är att klippa ett litet jack på sidan av nageln och sedan riva av sista biten, det funkar bättre än att klippa helt. Och det där med att fila naglarna förstår jag mig inte alls på.

August, som har varit relativt smidig att lägga ett tag (beroende på vad man jämför med), har idag varit kissnödig, hungrig och törstig i typ en och en halv timme, hoppas han somnar snart. Han blir ju genomskådad också eftersom han inte är en hanhund som kan klämma fråm några droppar varannan minut...

Jag har premiärkört intervaller idag och det gick bra! Har lagt in lite fartlek i passen de sista veckorna och eftersom det har känts bra vågade jag smyga igång lite försiktigt med intervallerna idag. Inte så många, men man måste ju ta det försiktigt så leder, senor och muskler hinner med. Jag är nöjd i alla fall!

Hoppas på fint väder imorgon för då blir det nog picnic och Körslaget i Vingåker imorgon kväll.

2 kommentarer:

Catarina sa...

Skönt att det är fler som får sådana mail.. jag fick -du är barnslig Catarina! Tackar så j..la mycket

Camilla sa...

Det är tydligen mitt ansvar här hemma med, Roine är rädd för att klippa hennes fingrar. Vi har samma problem med Maja, inte den lättaste uppgiften man fått=). Det jag kom på förra gången jag gjorde det var att vända handen åt andra hållet. När hon ligger på skötbordet så har jag hennes handflata mot mig, det gick faktiskt lite bättre, då kommer inte fingrarna i kläm lika lätt=). Jag har haft tur att inte behövt använt plåster...än så länge!