onsdag 23 juni 2010

Sommarlov!

Idag var Augusts sista dag på förskolan innan sommaren, nu väntar åtta veckors sommarlov för honom! Vi har en sjuårig grannflicka som har haft skolavslutning så August ville också ha en skolavslutning, vi har också haft lite besvär med att förklara för honom att han inte ska börja skolan efter sommaren (som han gärna vill). Eftersom det var midsommarfest på förskolan idag så blev det ju riktig avslutningsstämning redan från början och efteråt bjöd vi hem våra föräldrar på grillat och avslutningstårta (kladdkaka med jordgubbar, allt enligt Augusts önskemål).

Våra fina midsommarbarn i kransarna jag slängde ihop igår kväll:


Igår var jag och Irma på besök hos min kompis Hanna i Trosa. Hanna har en supersöt liten Ludwig som ska bli Irmas kompis har vi tänkt, än så länge ser de mest förvånade ut...


Igår kväll var vi på träningsavslutning hos löparklubbens ordförande, i hans sommarstuga som ligger på en liten ö. Jag sprang dit tillsammans med ett par tränigskompisar och sedan simmade vi ut till ön, jätteskönt! Ett varv på vattenskidor blev det också för min del och det var kul, förra sommaren tordes jag inte åka eftersom jag var gravid.
August badar fötterna:



De som inte simmade fick ta båten, premiär i flytväst för Irmas del.


Nu väntar en långhelg med husvagnen i Kolmården där vi ska fira midsommar. Vädret verkar bli alldeles lagom så vi hoppas på en trevlig helg med så lite tjat och bråk som möjligt. Vi ska ha ett extrabarn med oss också och det brukar kunna underlätta.
Trevlig midsommar på er!

Inga kommentarer: