tisdag 29 juni 2010

Lillskruttan

Idag har jag varit på bvc med Irma, det var dags för 5-månaderskontroll och två nya sprutor. Lilla busan växer sakta men säkert och vägde nu precis över 6 kg och har ett imponerande huvudmått! Hon blev lite ledsen när hon blev stucken, men det gick ganska fort över och hon har varit glad och pigg hela dagen. Jag tyckte dock att hon såg lite dimmig ut på ögonen och så kändes hon varm (men vem gör inte det när det är 27 grader ute?) så jag kollade tempen på henne och visst hade hon lite feber. Hon var också väldigt öm över sticken så jag bjöd på en Alvedon innan läggdags och nu sover hon sött.

Kortet på lillstrumpa har storebror tagit helt själv med sin egen kamera som han har fått ärva av Rickard.


Storebror ja, han är inte hemma och det känns så tomt så. Han skulle åka hem till Rickards föräldrar imorgon och leka och så skulle han sova över till torsdag, men så blev Rickards pappa så sugen på att hämta August redan idag och eftersom August tyckte att det var en bra idé så fick det bli så. Så nu ska skruttungen sova borta två nätter i rad, det känns konstigt. Men då passar jag på att se Allsång på Skansen i lugn och ro och imorgon blir det kanske allsången nere på Djulö om det inte regnar, imorgon var det visst Lasse Berghagen som skulle komma dit.

Inga kommentarer: