torsdag 10 juni 2010

Äter ute

Det har blivit mycket utemat för mig de senaste dagarna, och då menar jag inte att jag har suttit i trädgården och ätit. Igår var jag och Irma till Vingåker och åt lunch med ett gäng andra mammor. Egentligen kände jag bara en innan och alla de andra kände inte heller varandra utan det var lite blandat folk som liksom bjudit med varandra. Alla var jättetrevliga och det är ju kul att lära känna lite nytt folk, tyvärr hade jag inte tid att stanna jättelänge eftersom jag skulle hämta skruttis på förskolan.

Igår kväll var jag på Olympos och åt, simklubben bjöd alla tränare och styrelsen på mat. Jag var helt säker på att det var klockan sex, så klockan sex var jag där med nymatad, nysoven, pigg och glad bebis. Personalen upplyste mig då om att det var klockan sju... Klockan sju var jag där igen med uttråkad, hungrig och trött bebis som luktade bajs, sämre utgångsläge helt klart! Men det gick så bra så, Irma sov en stund - och vaknade exakt när servitrisen bar in min mat... Men jag pallrade upp henne lite i vagnen (Irma alltså, inte servitrisen) med min jacka och så satt hon nöjd tills jag nästan hade ätit upp.

Idag hade vi besök av våra kompisar Catarina och Ewelina. August och Ewelina är lika gamla och gick även på samma förskola förut och nu kom de och grattade August i efterskott. August fick till sin stora lycka innebandyklubbor, boll och även ett mål så nu ska vi träna innebandy i helgen antar jag. Barnen lekte både inne och ute och sedan gick vi ner på stan för att äta en sen lunch. På första stället vi gick till hade de inga strips och August hade just talat om att det var bara strips och inget annat han ville ha till lunch. Alltså gick vi till ett annat ställe för det kändes inte som förhandlingsläge med det humöret August var på just då. På nästa ställe hade de strips och August åt endast upp sina köttbullar...

Nu ikväll blev det i alla fall hemlagad mat, men det är ju gott och mysigt att äta ute. Fast i ärlighetens namn har jag ätit mysigare luncher än idag, men jag får nog ta på mig en del av äran för bråket som jag och August hade under tiden vi åt för vi åt lunch ganska mycket senare än han är van vid.

August och Ewelina provsitter ett av våra äppelträd:


Irma provsitter dockvagnen. Hon satt jättestadigt i den, hon är verkligen ingen nyföding längre...


Inga kommentarer: