onsdag 12 maj 2010

Tillbaka på banan

I måndags och igår har jag haft riktiga tröttdagar och igår kände jag mest för att gå i ide. Tror att luften gick ur mig lite efter dopet i helgen och så sov Irma dåligt natten till igår. Jag var helt slut, trodde nästan jag skulle somna när vi var på sången och jag kände att det var stor risk att August och jag skulle bråka oss igenom eftermiddagen eftersom mitt tålamod var på minus och han har någon slags radar som gör att han alltid hittar på mest bus då...

Så vi åt lunch och körde iväg till Vingåker, det passade bra eftersom min mamma slutar tidigt på tisdagar. Vi tog vägen "över skogen" för att August skulle få sova en stund och då såg jag Roger Pontare ute vid vägen vid sitt hus. Se, man behöver inte bo i storstan för att se kändisar när man är mammaledig... Ibland ser jag Anders Borg på stan här också, men det känns väl inte så glamouröst kanske...

Eftermiddagen blev bra och i natt sov Irma bra igen så idag mår jag bättre. Irma har blivit så duktig och somnar i sin säng på kvällarna sedan ett par veckor tillbaka. Vi har verkligen inte tränat henne på det, men provat då och då och helt plötsligt verkade hon tycka att det var mysigt. Så just nu somnar hon någon gång mellan nio och tio och brukar sedan sova runt sex timmar innan hon vill ha mat första gången. Det tycker jag är jättebra, sedan får vi väl se hur länge det håller i sig.

Idag har jag varit på trevlig promenad på förmiddagen tillsammans med två andra mammor och bebisar, "lokalkändisen" Vilmer var en av dem. Det var ju han som var med på aftonbladet.se som jag länkade till i förra veckan och ni som har kuriren läste säkert om honom i måndags. Jag hade väntat på att få se honom och han var så gullig, med mycket kinder ;-).

Min bror kommer hit på lunch idag och ska följa med och hämta August på dagis, sedan blir det nog lekparken en stund. Jag ska ut på en promenad med Martina också lite senare, trevligt!

Nu fattas det bara en annan väderprognos för helgen också för att det ska kännas riktigt bra...

Inga kommentarer: