lördag 22 maj 2010

Solig dag!

Bilden blev visst lite på sniskan i inlägget nedanför, men jag vet inte hur man vrider på den när man bloggat från mobilen. Nåja, det går nog att se vad det föreställer ändå.

Dagen har tillbringats utomhus med mycket besök. På förmiddagen kom Sofie och Per hit för att fira Augusts födelsedag lite i förväg och de stannade till efter lunch. Irma, Sofie och jag tog en promenad innan lunch, medan killarna fick åka och handla. Vi hade tänkt att August skulle hoppa över att sova middag idag, men vid halv tre somnade han när han gungade (!!) så då lyfte vi över honom i vagnen så han fick sova en stund.

Vid femtiden kom Hanna, Janne, Astrid och Ester, de ville också fira August eftersom de inte kna komma på hans kalas. Vi grillade ihop och barnen lekte jättebra! Jag var faktiskt lite orolig för att vi skulle ha så mycket besök idag med tanke på hur lillskrot har varit den senaste tiden, men det har gått superbra! På förmiddagen sov hon inte så mycket så hon var rätt trött och gnällig vid lunch, men sedan har hon faktiskt sovit mycket på eftermiddagen och var glad som en lärka nu ikväll, skönt!

Vi har varit ute precis hela dagen idag, vi gick ut vid tiotiden i morse och när jag och Irma, som gick in sist, kom in nu ikväll var klockan nästan nio - härligt! Men nu är jag ännu mer sugen på ett alldeles eget hus (som vi ju har, men jag vill ha ett som bara vi skulle bo i) med altan att ställa ut Irma på när hon ska sova och så att August kunde vara ute och leka själv i trädgården. Dagar som idag funkar det ju bra som vi har det, men när det är sämre väder blir det krångligare med logistiken.

Inga kommentarer: