tisdag 25 maj 2010

Regn, regn, regn

Idag har det öst ner hela dagen och termometern visade åtta plusgrader på eftermiddagen , lite skillnad mot i lördags... Trots det har det varit en ganska OK dag. Irma har (peppar, peppar... och ja, jag är ganska vidskeplig) varit mycket nöjdare de senaste dagarna även om hon fortfarande inte sover några längre stunder i sträck. Idag har hon fått ihop ca 45 min i vagnen ute när jag och August rensade rabatter, 50 min i soffan (kors i taket att hon lyckades somna själv, men skönt för då hann August och jag äta lunch i lugn och ro), någon timme i min famn när vi vilade i soffan och August också sov middag, en halvtimme i babysittern och en dryg halvtimme i vagnen när jag tog en kvällspromenad. Visserligen var jag ute över en timme, men resten av tiden låg hon och viftade och pratade.

Hon tog sovmorgon i morse och vaknade inte förrän klockan nio, då hade August och jag precis hunnit baka minimuffins i de fina formarna han fick av Sofie och Per i lördags. De var verkligen små, av en vanlig sats sockerkakssmet blev det 50 muffins, en liten sockerkaka (barnform) och ganska mycket smet över till den som slickade skålen...

Det har blivit mycket bakade för August idag, för när Rickard kom hem bakade de ett gäng kladdkakor. August har nämligen bestämt att han vill ha kladdkaka istället för tårta på den stora dagen imorgon, den efterlängtade 3-årsdagen!

För ganska så precis 3 år sedan stod jag, ganska förvånad, i en stor pöl vatten på vardagsrumsgolvet och började nog inse att vi faktiskt skulle bli föräldrar. Nu är jag tvåbarnsmamma och imorgon fyller min lilla skruttunge, som numera även är storebror, 3 år!

På hans nya förskola får man bjuda på något om man vill när man fyller år, August ska bjuda på det godaste han vet: vattenmelon. Så imorgon ska vi släpa med 4,5 kg melon till förskolan, August längtar!

1 kommentar:

Catarina sa...

Det är riktigt rätt August kladdkaka är riktigt gott. Pilla ner den smeten i miniformarna nästa gång så har man massor av smakbitar mmmm! Kram och grattis i förskott