lördag 15 maj 2010

Myslördag!

Det har redan varit helg i två dagar och ändå är det bara lördag, jag gillar långhelger! Fast nu har jag fått mjölkstockning, IGEN! Tretton månaders amning med August utan en enda tendens, hittills drygt tre månaders problemfri amning med lillskrot och nu två mjölkstockningar på lika många veckor. Värken finns där, både i bröstet och kroppen, men ingen feber än så länge som väl är. Massor av Ipren och Alvedon är det kanske som lurar febern, vem vet? Idag tänker jag dock försöka mig på en liten sväng på stan med familjen trots värken. Vet nästan säkert att jag inte får mjölkstockning av drag eller att bli kall, då jag utsatt mig för det en massa gånger utan att bli dålig och inte utsatt mig för det just nu eller förra gången. Däremot är det nog lilla busan son är boven, då hon vissa nätter äter varannan timme och ibland sover sex-sju timmar i sträck. Det blir svårt att reglera tillgången då.

Nyss försökte August få hjälp att bygga järnväg. Rickard svarade att han skulle hjälpa honom när han fått Irma att sova, varpå August konstaterade:
"Ja, jag kan hjälpa mig själv istället".

Snart är det dags för treårskontroll på bvc, vi har fått hem papper med frågor som ska besvaras inför besöket. En av frågorna handlade om talet, om barnet kunde prata meningar med två eller tre ord. Några av Augusts meningar:

"Mamma, idag blåser det inte riktigt lika mycket som det gjorde igår" (12 ord)

"Jag plockade små pinnar och la i en hög och sen gick vi tillbaka till förskolan" (16 ord)

Jag tror han kommer att klara testet.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag berättade för Astrid att BVC-sköterskan skulle kontrollera om hon kan prata så fick jag en "Är du dum i huvudet"-min.
Kram Hanna