torsdag 8 april 2010

Utedag!

Idag har jag och barnen varit ute hela dagen och vi har haft en jättebra dag! Hela förmiddagen sov Irma i vagnen medan jag krattade och klippte bort visset skräp i trädgården och August lekte för fullt. Min pappa kom förbi en sväng för han hade ett ärende till stan och August blev såklart överlycklig. Pappa skulle lämna en grej som man kan klippa de högsta grenarna i träden med så att vi kan bli klara med beskärningen av fruktträden och August ville gärna prova att klippa lite.

Efter lunch gick vi ut igen, på en sovpromenad. Det är väldigt fridfullt att promenera med två sovande barn i vagnen, skönt ute var det också. Jag hittade årets första tussilago och plockade med mig ett par stycken för att visa August när han vaknade.

När vi kom hem stannade vi ute några timmar till och jobbade i trädgården, Irma sov nu också. Efter en stund började det bli klart i vår trädgård så då hjälpte vi det äldre paret i villan bredvid att plocka upp pinnarna från deras trädklippning.

Vi åt frukt ute, men kände att vi behövde lite mer mellanmål så vid halv fyra gick vi in och tog en macka. När Rickard kom hem tog jag med Irma och gick på promenad med Martina, det var trevligt men då regnade det lite.

August somnade som en stock tidigt i kväll och jag kommer nog inte heller ha svårt att somna idag.

Min förkylning är bättre idag så jag hoppas jag kan springa i helgen igen, idag hoppade jag över träningen men det känns som att jag har fått motion ändå...








1 kommentar:

mamma sa...

Nu är det vår!