onsdag 7 april 2010

Lite självömkan

tillåter jag mig själv idag, jag har ont i halsen och känner mig lite frusen och småsjuk. Känns inte som att jag varken orkar eller har tid att vara sjuk med två småbarn hemma, men jag har väl inget val och dessutom är det väl naivt att tro att jag skulle få vara frisk tills barnen sover hela nätterna och kan äta och gå på toa utan hjälp...

Irma är nog också lite småförkyld tror vi. Hon är inte direkt snuvig, men nyser mycket och är lite pipigare än annars. Det måste ju vara så jobbigt att inte bara kunna säga hur man mår.

Påskhelgen var bra, det var ju fint väder alla dagar utom måndag. I fredags träffade vi Sofie och Per över en fika, trevligt! På eftermiddagen blev det lugnt, bara lite pyssel i trädgården och på kvällen kom min bror över på lite mat. Påskafton blev också ganska lugn och vi inledde med en liten skattjakt som påsktuppen (jo det var ju en sådan som kom till dagis så vi blandade inte in påskharen) hade ordnat. August blev lycklig över en Rorri-film och de två sista Teletubbiesarna som behövdes för att göra hans samling komplett. Godiset hoppade vi över, han vet ändå inte att det ska vara godis i påskägg. Tll lunch blev det grillade hamburgare i trädgården, vi bjöd också diverse grannar som råkade vara ute - mysigt! På eftermiddagen tog August och jag bussen till Vingåker, Rickard och Irma fick åka bil. August var utklädd till påskkäring och fick flera gånger frågan om han skulle åka till Blåkulla ;-). På bussen tog jag fram ett "platt påskägg" som min mormor skickat till August och det innehöll alldeles lagom mycket lördagsgodis och en bok som passade perfekt att läsa på bussen.

Vi hade en trevlig kväll i Vingåker med lite mer grillat och så åt vi den goda påsktårtan som August och jag hade bakat. August valde att sova över så på söndagsförmiddagen passade Rickard och jag på att ta med Irma på en riktig långpromenad innan vi hämtade hem August igen.

Det kändes som att det var bäst att passa på att njuta av solen, så på söndagskvällen bjöd vi över Martina och Johan på lite korvgrillning, mysigt!

På måndagsmorgonen vaknade vi och var laddade för lite trädgårdsarbete, men de planerna sprack ju när vi såg att det var alldeles vitt ute. Vi åkte en sväng till Örebro och Marieberg istället och tog med min mormor. Tyvärr är plånboken alldeles för tunn den här månaden så det blev just inte så mycket shopping, men trevlig lunch och fika i alla fall. På kvällen bjöd mamma och pappa mig på bio. Jag hade inte räknat med att gå på bio än på länge eftersom jag ammar, men nu gick filmen "Änglavakt" redan klockan fem och då är inte Irma lika tuttig som senare på kvällen. Det är ju inte så ofta som vuxenfilmer går så pass tidigt och så var filmen bara 1,5 timme också så då passade vi på och filmen var helt OK.

Igår var det påsklov från sången, men då kom Alwin, Maja och deras mamma hit och lekte en stund på förmiddagen, trevligt! De hade med sig presenter till barnen, Irma fick sitt namn i tygbokstäver som man kan hänga upp till exempel som barnvagnsleksak och August fick en rolig sagobok som handlade om honom, Alwin, Maja och Irma - tack så mycket!

Annars har jag haft fullt upp med dopinbjudningar och Traderapaket, men nu är det äntligen klart!

Jag vet inte varför jag fyllde ett helt inlägg med redogörelse för allt vi gjort de senaste dagarna för det är väl rätt tråkigt att läsa, men nu lägger jag ut det ändå...

Inga kommentarer: