torsdag 1 april 2010

Långhelg väntar

Nog för att jag är hemma alla dagar, men det är ju extra skönt med helger eftersom hela familjen är lediga då. Nu är det fyra lediga dagar och det ska bli så skönt!

En nöjd påskkäring som är på väg hem från dagis. Det var ju spännande att få vara ute med sjalett istället för mössa! Jag fick stanna kvar en stund på påskfesten eftersom August har blivit ganska mammig. Det var ganska kul, jag fick bevittna en yster dans av världens kanske fulaste påsktupp som kom och värpte ut ett jättestort påskägg med glasspinnar i, August var helt fascinerad...


Idag spöregnade det när vi vaknade, men jag kände att det inte var ett alternativ att stanna inne hela dagen. Vi klädde oss ordentligt och traskade iväg till biblioteket, August älskar att vara ute och gå med paraply.


På eftermiddagen fick vi finbesök av Hanna, Tomas och deras lille Ludvig som bara är drygt två veckor. Så liten, tänk att Irma har varit så liten hon också. De hade med sig paket, August blev överlycklig för sin traktor och Irma verkar helt nöjd med sin hammarhaj med tillhörande unge.

Nu ikväll har jag varit ute och sprungit! Jag har inte löptränat sedan i juli eftersom jag fick så mycket problem med fogarna så nu var jag verkligen sugen på att få springa lite. Det var lite stelt och jag får säkert träningsvärk, men så kul det var! Det gick ganska bra, men tyvärr lade min klocka av så jag har lite dålig koll på vilket tempo jag höll. Men hur som helst så är det helt underbart att få träna lite igen och nu har jag hunnit med både ett simpass och ett löppass den här veckan. Jag är lite lugnare nu med Irma än jag var med August, jag vet att hon klarar två timmar utan mig om jag ammar precis innan jag sticker iväg.

1 kommentar:

Titti sa...

Hoppas ni får en härlig, lång och frisk långhelg tillsammans! Kram