fredag 23 april 2010

Fredag igen

Veckorna rusar förbi, nu är det fredag igen och nästa vecka blir vår pyttetjej tre månader och är inte alls så pyttig och nyfödd som hennes mamma gärna vill tro ;-).

Dagen har varit bra så här långt, Irma inledde fredagen med att sova nästan sju timmar i ett sträck i natt. Hoppas hon kan fortsätta sova bra, men jag vet hur August blev runt fyra månader och jag har hört om väldigt många andra bebisar också så jag tänker inte ropa hej... Irma och jag har varit på mitt jobb och fikat på förmiddagen och Irma fick jättefina presenter av mina kollegor, bland annat en superfin ängel specialsydd för henne. Jag vet att det är tradition att ge sådana på min arbetsplats, men eftersom jag faktiskt inte jobbar där längre så hade jag inte en tanke på att Irma skulle få en så jag blev jätteglad! Vi hälsade också på en grupp strokepatienter på intensivträning och Irma charmade hela gruppen, bara karlar, vi får nog börja passa henne snart...

Efter besöket blev det en långpromenad i solskenet och så en snabbrunda nere på stan. Jag är på stan alldeles för ofta för min plånbok och dessutom är jag nästan kompis med personalen i flera affärer nu, inte bra.

Helgen blir ganska kyrklig för vår del. I eftermiddag kommer prästen som ska döpa Irma för att vi ska planera dopet, imorgon ska vi på barnens sysslings dop och på söndag ska vi till Mariakyrkan på Barnens kyrkstund, det tyckte vi verkade lite mysigt. Lite lek, badhusbesök och något löppass ska vi väl kunna klämma in också.

Inga kommentarer: