onsdag 14 april 2010

Eftermiddagens kommentarer

Idag har det varit en toppenskön dag! Långpromenad på förmiddagen och när jag hämtat August på dagis gick vi till sjukhusparken och stannade flera timmar. Där träffade vi vår grannflicka, hon är 7 år men hon och August brukar leka jättebra hemma i vår trädgård. Nu var hon där med en kompis som också tyckte att det var kul att ta hand om August. Det gick bra en stund, sedan hörde jag att tjejerna blev osams och till slut skrek vår grannflicka till sin kompis:

"Men vad håller du på med egentligen? Jag ser ju att du håller på mer med August än du tycker om mig!"

Stackars August, redan inblandad i svartsjukedraman...

När vi skulle gå hem passerade vi bårhuset, då frågade August vem som bor där. Jag svarade att där ligger de som inte lever längre (och han förstod nog inte alls vad jag menade).

"Jaha, så de bor inte hemma hos sig längre, det var ju synd för dem"

Inga kommentarer: