tisdag 9 mars 2010

Hela dagen på BVC...

I dag fick August gå med farmor på sången eftersom Irma och jag skulle till BVC. Det var dags för den första babymassagen och det var lite spännande att se vad hon skulle tycka om det - August avskydde det! Nu fick jag aldrig veta det eftersom Irma sov som en stock hela tiden och jag fick massera en docka istället. Hur hon kunde ligga och sova är en gåta för precis alla de andra bebisarna gallskrek i kör så jag vet inte hur mysigt det var egentligen.

Vi kom hem lagom till lunch och efter maten var det bara att ge sig ut igen. Jag gick en promenad så att båda barnen fick sova en stund i vagnen, sedan var det dags för en ny sväng till BVC. Nu skulle Irma på 6-veckorskoll, som hon fick göra fast hon bara är 5 veckor eftersom vi ska till fjällen nästa vecka. Hon fick "godkänt" även om hon inte hade ökat så mycket i vikt, men läkarundersökningen gick bara bra och hon har ju även börjat bjuda på en del leenden så läkaren var nöjd.

När vi var på väg därifrån gick vi en liten extrasväng eftersom det var så skönt ute, då kom August på att han glömt sina älskade Teletubbiesar på BVC. Panik, särskilt som BVC-sköterskan precis berättat hur mycket leksaker som stjäls därifrån. Jag ringde dit och hon hittade tubbiesarna i väntrummet och tog hand om dem. För oss var det bara att knalla tillbaka igen, men nu är vi äntligen hemma! Nu ska vi inte tillbaka förrän om tre veckor när Irma är två månader. Herregud, två månader! Varför går inte tiden så här fort när man är gravid?

1 kommentar:

Challe sa...

Herreee! Hon är snart 6 veckor å jag har inte ens sett henne! Cry. Jag har missat er varje gång på jobbet. Kom å fika igen! Hihihihi. Kram