måndag 29 mars 2010

"Besiktade"

Hade tänkt att bjuda på ett par bilder, men det verkar vara något fel på sidan så det går inte att ladda upp - får bli en annan gång.

Idag har Irma och jag haft fullt upp på förmiddagen. Först ut var ett besök på mvc och efterkontroll för mig. Ett trevligt möte med min underbara barnmorska som blev mycket glad över presenten och chokladen som hon verkligen var värd. "Godkänd" blev jag också så nu ska jag börja träna lite, äntligen! Har inte velat starta upp för tidigt med tanke på bland annat fogar och bäckenbotten, men nu ska jag smyga igång både med lite simning och löpning och se om det funkar.

Irma somnade på mvc och fortsatte sova när vi tog en långpromenad innan det var dags för ett bvc-besök, hon skulle på 8-veckorskontroll. Det var tre veckor sedan vi senast vägde henne och jag tyckte att det var spännande att få se hur mycket hon vuxit. Hon har ätit ganska mycket de senaste veckorna och jag tycker att hon har blivit ganska tung så jag trodde att hon skulle ha vuxit en hel del. Det hade hon inte, inte mycket alls. Blygsamma 350 gram på tre veckor placerade henne lite under sin kurva så nu blir det en extravägning innan 3-månaderskontrollen. Nu väger hon 4,8 kg och när August var lika gammal vägde han 6 kg, så än så länge är hon lite nättare. Orolig är jag dock inte, hon äter bra, är rund i ansiktet och väldigt pigg och glad (när hon är vaken vill säga) så det går ingen nöd på henne. Alla kan ju inte öka ett halvt kg i veckan som August gjorde. Han följde inte heller sin kurva, han hade inte ens en kurva utan snarare ett streck rakt upp de första fyra månaderna.

På eftermiddagen var det en lycklig kille som fick ta fram sin trehjuling för första gången i år, cykelbanan är nu både snöfri och dessutom sopad så det gick ganska bra att cykla. Nu är det bart på alla cykel- och gångbanor i stan, även de som ligger i skugga, och sopmaskinerna går för för högtryck. Det får jag lite vårkänslor av och snart kommer jag att bara glida fram med syskonvagnen, som visserligen är smidig men ändå har varit ganska tung att släpa i snömodden. Nu har jag ju inte den vagnen när jag är ute och går när August är på dagis, men en hel del promenader blir det med den också.

Inga kommentarer: