måndag 22 februari 2010

Måndag

Igår talade August allvarligt om för mig att han hade tappat sitt tålamod, troligtvis i källaren. Undrar vad han tror att ett tålamod är egentligen? Världen är ju inte alltid så lätt att förstå, häromdagen frågade han varför vi skulle kasta ögon på Irma när jag hade bett Rickard att titta till henne...

Jag är så fruktansvärt trött idag! Dels beror det nog på att vår lilla böna mest sover på dagarna och äter på nätterna och dels på att jag var iväg på ett ärende på förmiddagen som gjorde mig alldeles urlakad i huvudet. Skulle egentligen gjort comeback som simtränare idag, men kände att mina spralliga 10-14-åringar nog inte skulle uppskatta mig som tränare idag för mitt tålamod skulle nog tryta rätt snabbt, så jag ringde återbud och det skulle lösa sig ändå. Dessutom så är jag inte så pigg på att ha med Irma ibland en massa folk än, hon är ju bara tre veckor och det går rätt så mycket sjukdomar. Visst har vi gått någon sväng på stan, men då har hon legat i vagnen och rätt så många gånger har någon av oss väntat utanför affären. Vi har varit på bvc och sådant också, men hon har fått stanna hemma från ICA och andra ställen där det är mycket folk och där det inte är nödvändigt att hon följer med in. August går ju visserligen på dagis och kan dra hem både det ena och det andra, men vi behöver ju inte utsätta henne för direktkontakt med alla baciller kanske. Men nästa vecka har jag nog inget val, jag måste tillbaka till simträningen. Var nog lite för kaxig innan hon föddes, då jag från början trodde att det skulle räcka att vara borta någon vecka...

2 kommentarer:

Elin sa...

Du får ta med henne nästa vecka så kan jag "kasta ögon" på henne ;)

Maria sa...

Det är spännande hur de små upplever världen :) Igår förstod jag att Alwin trott att det är våningsängen i stugan i fjällen som heter "skallen". Han hoppade nämligen i sängen under och fick veta att han skulle akta sig så han inte slog i skallen. Ja men självklart! Det är ju så logiskt!