fredag 27 november 2009

Dagens sötaste:

när August och jag låg och myste och småpratade i soffan. August drog upp min tröja och pussade och klappade på magen, som han brukar göra. Men så kom kommentaren som fick mitt hjärta att smälta ännu lite mer:

"Jag älskar bebisen!"

Och dagens sorgligaste: när den älskade ljusstaken skulle flyttas runt runt för att se vilket ställe den gjorde sig bäst på (trots att vi varnade för det och tyckte att den skulle få stå stilla) och tappades i golvet och gick sönder. Förtvivlade tårar såklart och en mamma som nästan började gråta också (för att det gör så ont i hjärtat att se August så ledsen). Som tur var så gick den mest sönder på undersidan och med hjälp av en limspruta som pappa Rickard trollade fram så blev ljusstaken nästan som ny igen. Och så håller vi tummarna för att den får stå på samma ställe ett tag nu.

1 kommentar:

Maria sa...

Visst är det underbart när de säger sådär! Alwin kan vara precis hur avig som helst men mitt i alltihopa kan han titta på Maja och säga "Jag älskar min lillasyster" <3 Och han gör verkligen det!