onsdag 11 november 2009

August funderar

Igår morse sa August:
"Jag är tjock!"
Jag: "Va!?" (och tänkte förskräckt att ungen redan fått kroppskomplex).
August fortsatte: "Min mage är rund och fin, för jag har en bebis i magen."
Jag försökte förklara att det bara är mammor som kan ha en bebis i magen.
"Ja, och Augustar!"

Jag frågade August om han trodde att det är en lillebror eller en lillasyster i min mage.
"En lillebror OCH en lillasyster"
När jag förklarade att det bara är en bebis blev han tyst och funderade en stund, sedan kom lösningen:
"Först en lillsyster, när bebisen kommer ut så kommer det en lillebror i magen!"
Mmm, eller inte...

August är mycket bestämd med att vår bebis ska heta Böna. Arbetsnamnet på den här bebisen har ju hela tiden varit Bönan så nu tror han att den ska heta det. Jag föreslog att vi kanske kunde ge bebisen ett annat namn och bara kalla den för Bönan ibland, men det gick inte. Vad kul det blir om bebisen en dag i vuxen ålder vill gifta sig: "Tager du Böna Siverskog denna..."

Igår morse när vi satt och åt frukost frågade jag August om han var mätt eller om han ville ha en macka till.
"Nej, jag sitter och väntar på glassen jag."
Jag upplyste honom om att i vår familj serveras inte glass till frukost varpå han svarade:
"Nej just det, bara till middag".
Och nej, vi brukar inte äta glass till middag heller, var får han allt ifrån?

Inga kommentarer: