lördag 3 oktober 2009

Lördag


Jag tycker att det känns tryggt att jag numera har två händiga män i familjen. August vet precis hur man hanterar såg, hammare, skruvmejsel och vattenpass. Och självklart har man hörselskydden på sig när man snickrar!


Gos med min älskade lilla unge!

På förmiddagen idag blev det ett besök i en av stadens alla lekparker, mysigt men kyligt. Men jag tycker att det är så himla skön luft ute nu, jag gillar verkligen hösten!

Efter lunch, sovstund (för August) och varmt bad (för mig) tog vi mina föräldrar med oss och åkte en sväng till Norrköping. Vi behövde en ny cykelhjälm till August eftersom hans nu har blivit för liten för att ha mössa under och det vore tråkigt om vi inte kan cykla mer innan våren. Ett "lock" till vagnen behövde vi också, fotsack tror jag att det kallas, för att August inte ska frysa när vi går till dagis. Väl på Babyproffsen visade det sig att de hade rea och det gjorde ju ingenting. Skyddet till vagnen var nedsatt till halva priset på ordinarie 390 kronor och cykelhjälmen visade sig kosta endast halva reapriset så den betalade vi 99 kronor för - helt OK! Dessutom var den röd - Augusts favoritfärg. En fika på Maxihuset hann vi med också innan vi åkte hem igen.

Under kvällen har August gått runt och släckt överallt där hemma eftersom han har fått för sig att mörkt = mysigt. Fast när han ska sova vill han inte ha mörkt, då är det inte lika mysigt.

Imorgon bär det av till Älvsjömässan, det ska bli kul. Min rygg kommer nog inte att gilla bilresan, men jag får packa med mig TENS:en - en mycket bra apparat!

Inga kommentarer: