måndag 21 september 2009

Lite funderingar bara

Jag har lite skuldkänslor för att jag inte röstade i kyrkovalet igår, är annars en sådan som tycker att man är skyldig att rösta - i alla fall om man vill kunna klaga utan dåligt samvete sedan... Men nu hade jag verkligen inte en aning om vad jag skulle rösta på, eller ens varför faktiskt. Jag vet att jag ahde kunnat anstränga mig för att sätta mig in i det lite bättre, för jag visste ju ändå om att det skulle vara val, eller så hade jag i alla fall kunnat rösta blankt - men nu blev det inte så. Får ladda för nästa val istället.

Idag var jag på jobbet igen, var sjuk torsdag och fredag. Nu är jag trött på att må dåligt så jag hoppas verkligen att jag får vara pigg ett tag nu! Nu har jag haft ont typ överallt: hals, huvud, öron, mage och rygg. Förkylningen är ju inte så mycket att fundera över eftersom det hör till säsongen, men varför kan inte jag få vara en sådan där gravid som trippar runt i tighta kläder och högklackat och inte märker mer av graviditeten än att magen växer? Nej, istället är jag en sådan som mår illa, knappt står ut med en enda lukt, får sådan magkatarr att jag typ kräks av att ha kläder på mig och bara kan ha ett stort nattlinne på mig när jag är hemma, får apont i ben, fötter och rygg om jag inte har stödstrumpor, gympaskor och stödbälte på mig så fort jag ska gå mer än 10 meter och dessutom ligger vaken hela nätterna - kul! Som tur är så tror jag att bönan i magen mår prima och det är ju bra, mina besvär är ju i alla fall övergående.

Igår klappade August på min magen och sa:
"Bebisen! Kom ut nu!

Jag förklarade att bebisen är för liten och då suckade han lite och sa:
"Ja, bebisen kommer efter Tomten".

I fredags var jag och Rickard på "Flickan som lekte med elden". Rickard fyllde ju år i torsdags och då fick han biljetter av mig. Jag var lite tveksam till om jag skulle orka gå, men jag gjorde det i alla fall och det ångrar jag inte! Så den kan jag rekomendera!

I lördags var vi på 50-årsfest, även den var jag tveksam till men jag hade faktiskt trevligt. Det var bordsplacering, men den här gången hade jag tur - annars hatar jag bordsplacering! Om vi gifter oss någon gång så kanske jag ska tillfället i akt att hämnas lite för alla dåliga placeringar jag fått genom åren... På ett bröllop vi var på hamnade alla andra par vi kände antingen bredvid eller mitt emot sin respektive, utom Rickard och jag. Jag satt bara med folk jag inte kände alls, och ingen var särskilt intresserad av att prata med mig. Annars hamnar jag ofta på en kant så jag bara får en granne - som är kompis med sin andra granne och bara pratar med den personen, eller något liknande... Men nu var det i alla fall jättetrevligt! Dock funderar jag lite på hur många öl- och vindrickande människor tänker - tycker de att det känns helt OK att alla som inte dricker alkohol endast kan välja mellan vatten med bubblor och vatten utan bubblor? I bästa fall kan det ibland finnas nån petflaska cider eller cola. Varför ska de alkoholdrickade få välja på flera sorters vin, öl och cider? Skulle man inte kunna tänka sig lite olika sorters juice och läsk? Ett tips till er som är på gång att ordna fest...

Oj vilket uppmuntrande inlägg det här blev... Måste nog tillägga att jag har haft en jättebra dag, både på jobbet och på eftermiddagen i simhallen. har längtat efter min skruttunge hela dagen bara, så det blir skönt att bara umgås med familjen hela eftermiddagen imorgon.

Inga kommentarer: