måndag 13 juli 2009

Lika som bär?

Eftersom August och jag är lite för lika när det gäller tålamod (= typ inget) och envishet (=massor) så blev vår lediga vecka tillsammans rätt så blandad. Blandat var också vädret så det gjorde oss lite rastlösa, men vi fick försöka göra det bästa av situationen. När vi inte var osams hade vi rätt så mysigt och August är juu ganska rolig när han sätter den sidan till.

I tisdags bjöd vi hem oss till Maria, Alwin och Maja och hade en jättetrevlig dag! Vi fick lunch och fika och killarna lekte tillsammans, när de inte var osams vill säga... Tack för att vi fick komma, en hel dag räddad!

I onsdags kväll skulle mamma och pappa passa August när Rickard och jag skulle på allsång. De kom in till oss, men det slutade med att August följde med dem hem och sov över istället. Rickard och jag hade en trevlig kväll nere vid Djulö tillsammans med ca 1500 katrineholmare, Gabriel Forss, Simon Hassle och Charlotte Perelli. Toppenbra framträdanden men dålig fart på katrineholmarna. Varför går man på allsång om man varken vill sjunga med, eller ens klappa takten lite? Efter pausen blev det dock bättre.

Välbehövlig sovmorgon i torsdags! August sov till halv åtta hela veckan då han och Rickard var själva hemma, när jag skulle ta över var han tydligen utvilad och vaknade halv sex varje morgon.

Vi hämtade husvagnen i torsdags kväll, en mycket stor händelse som August pratat om i månader! Sedan hade jag fullt upp i fredags med att göra rent vagnen, herregud så skitig den var! Att man vill låna ut grejor i det skicket? Jaja, vi betalar knappt något för att låna den så jag är tacksam ändå. Men det blir skönt när vi äntligen hittar den husvagnen vi vill ha och köper en egen. För att August skulle ha något att göra när jag städade så bestämde jag att han skulle få köpa en film med Byggare Bob, det har han tjatat om länge. Han fick ta 100 kr ur sin spargris och stoppa i sin plånbok, sedan åkte vi ner till Åhlens. Han valde noga innan han bestämde sig, gick sedan och slängde fram filmen på disken och betalade själv, det var stort för honom!

Inga kommentarer: