torsdag 2 juli 2009

Hett!

Den här bloggen går visst lite på sparlåga just nu, precis som jag gör. Det är för varmt!! Visst, jag skulle inte klaga om jag kunde tillbringa dagarna vid sjön för jag gillar ju att sola, men nu spenderar jag mina dagar på ett sjukhus utan fungerande ventilation. Jag får panik bara jag kliver innanför dörrarna på morgonen. Nu ska jag väl kanske inte klaga för jag är ju bara där sju timmar om dagen till skillnad från patienterna som är där dygnet runt, men jag klagar ändå!

Men nu är det bara EN dag kvar innan sex veckors semester!!!!! Längtar! Fast jag har gått lite på sparlåga på jobbet också ett tag, man måste ju varva ner inför semestern. Av den anledningen är jag väldigt glad över att inte vara chef. Imorgon är det jag som har hand om fredagsfikat och när jag hade handlat förut bestämde jag mig för att åka förbi och lämna det på jobbet för att slippa släpa på det imrogon bitti (alla mina 250 meter till jobbet...). Då var klockan 20.30 och i trappan mötte jag min chef som var på väg hem, hon kom klockan 8.00 imorse. Hon ska också snart ha semester och kan inte börja varva ner två veckor innan, det är visst lite mer att förbereda om man är chef... Mina tuffa förberedelser inför ledigheten har bestått i att signera mina journalanteckningar (tog 5 min) samt att göra en överrapportering till sjukgymnasten som ska fortsätta jobba i nästa vecka (hon har jobbat hos oss den här veckan också och känner redan alla patienter...).

Vi har varit i sommarstugan och badat i stort sett varje dag de senaste två veckorna. Vi har åkt dit varje dag efter jobbet och haft med någon god sallad, korv att grilla eller kräm och goda mackor och sedan har vi stannat tills det är läggdags för August. Vi var där hela helgen också, superskönt! August och Rickard har ju sommarlov nu, men nästa vecka jobbar Rickard en vecka till så då är jag och August hemma tillsammans. Därefter har hela familjen fyra lediga veckor tillsammans och sedan har jag och August en ledig vecka till. Så August blir ledig sju veckor från dagis, mysigt!

Imorgon ska vi på räkkryssning till Nyköping tillsammans med mina föräldrar, min lillebror och hans flickvän. August ska sova hos sin farmor och farfar och längtar till det!

Inga kommentarer: