onsdag 17 juni 2009

Tiden går...

och det kändes som det bara var ett par dagar sedan jag skrev - men så var det inte.

Den senaste tiden har varit fylld med jobb, lek, trädgårdsarbete, trevliga barnbesök, en liten nattgäst som jag fick ha en mysig tjejkväll med, träning och nu senast - party! Ikväll hade vi sommarfest med jobbgruppen, inte hela paramedicin utan bara sjukgymnastiken den här gången (Challe och Linda, ni får vara med nästa gång - men Värmbol behövde er nog bättre...). Vi spelade beachvolley och jag var i sämsta laget, vi vann bara en match. Men vi hade en skadad också, får skylla på det. Alla skulle ha olika huvudbonader, mitt lag fick vanliga kepsar. Det var bra, mycket bättre än det laget som fick pälsmössor, eller de som fick moppe- och ridhjälmar... Efteråt blev det grillning och trevlig samvaro, och frågesport - som mitt lag vann! Trevlig kväll!

Vår son är både busig, gullig och superjobbig just nu! Allt ska testas och han retas hela tiden. Igår fick jag köpa massa presentsnöre på Bokia bara för att han hade rullat ut det i hela affären i en enda härva... När vår granne (en äldre dam) kom och ringde på hos oss häromdagen för att fråga om vi kunde vattna deras blommor så sa August (med sitt gulligaste leende):
"Din pappa är en bajskorv Gun!" Trevlig son jag har...

Annars är det mesta "jättejätte" just nu. August står upp och balanserar på sin Bobby Car och ropar glatt:
"Ätteätteharligt!" (farligt)
Går snällt och håller i vagnen utan att bråka:
"August är ätteätteduktig!"

Det är också mycket som är tur:
"Vikken tur vi såg ett tåg!"
"Vikken tur pappa kom hem!"
"Vikken tur vi hittade nappen!"

Nu laddar vi för midsommarhelgen, sedan bara två veckor kvar innan sex veckors ledighet! August ska vara ledig sju veckor från dagis så han har bara en vecka kvar. Vi får väl se hur det går för honom, han brukar ju börja sakna dagis redan på lördagen på helgerna.

Inga kommentarer: