söndag 7 juni 2009

Lisebergsbesöket

Gårdagen tillbringade vi på Liseberg och vi hade så kul! Vädret var alldeles lagom, det var lagom mycket folk där och alla var på strålande humör. Vi var där tillsammans med mina föräldrar, min lillebror och hans flickvän. Mamma och pappa passade August en stund så att Rickard och jag kunde åka lite tillsammans. Det blev Balder, Lisebergsbanan, Kanonen, Hanghai och Jukaboxbilarna, fast de fick jag åka med pappa eftersom Rickard inte törs åka sådant som snurrar. Balder och Lisebergsbanan tog vi två gånger vardera, det är så kul med bergochdalbanor tycker jag! Sedan var vi ganska nöjda, jag har ju åkt de flesta attraktionerna tidigare.

Pappa vann 2 kg mjölkchoklad och Rickard vann 2 kg Toblerone så de var helnöjda!

Men den som nog hade allra roligast var August. Han kramade de stora kaninerna, köpte popcorn, och åkte karuseller - massor av karuseller! Han är ju inte 90 cm än så utbudet för hans del är begränsat, men man kan ju åka samma sak många gånger... Det blev Farfars Bilar tre gånger, Kaninresan tre gånger, Ponnykarusellen tre gånger, Drakbåtarna två gånger och Trummeliten en gång. Mamma ville att han skulle åka Sagoslottet också för det ville hon göra, men det vägrade August. Mitt på dagen somnade August som en stock i vagnen och sov 1,5 timme mitt i allt oväsen, skönt att han kan koppla av när det behövs. När han vaknade var det full fart igen.

Fick köpa popcorn och en liten kanin.

Kaninresan

Drakbåtarna

Trummeliten

Farfars bilar

1 kommentar:

Titti sa...

Mysigt! Vi väntar nog några år med Liseberg, det är så långt att åka för oss. Men snart får det bli en sverige-nöjesfältresa!