lördag 18 april 2009

Helg igen!

Den här veckan har gått snabbt, men det beror väl mest på att det bara var fyra arbetsdagar. Skönt är det med helg i alla fall. Häromdagen lyssnade vi på The Pinks på jobbet (ja, jag vet - fråga inte). När vi hojtade till våra kollegor i rummet intill och frågade om de hörde den vackra musiken så talade de om för oss att hela ledningsgruppen med alla chefer stod precis utanför dörren och väntade på att bli insläppta i konferensrummet, så vi kanske skulle sänka lite... Hmm, men man måste väl få ha lite trevligt på jobbet?

Nu måste jag eventuellt sluta skylla på snö och is eftersom det inte har funnits någon sådan på flera veckor, men ramlar gör jag ändå! Idag for jag omkull igen på träningen, måste nog plocka fram min balansplatta och träna lite. Men jag kan ju skylla lite på en väldigt stor rot som stack rakt upp, och då är ju frågan om det är mina linser det är fel på?

Ligger i soffan och tittar på "Sveriges smartaste barn". Ett otroligt opedagogiskt namn på ett TV-program om ni frågar mig, men jag tycker ändå att det är lite kul. Barnen som deltar är 11 år gamla och alla får välja ett specialämne. Känns lite oroväckande att jag inte ens visste vad allt var. Undrar om det beror på att jag är dåligt allmänbildad eller att jag börjar bli gammal och inte hänger med i väsentligheter längre?

Nu är det alldeles strax sovdags, August vaknade fem i morse och var jättearg. Får väl spela in Uggla så jag får några timmars sömn innan det är dags att vakna igen.

Inga kommentarer: