onsdag 11 mars 2009

Nästa sjukling...

är jag igen då. Vaknade med halsont i morse men tänkte att det nog skulle försvinna när jagfick "prata igång mig". August var i dagisskick idag och jag kände att det var längesen jag var på jobbet. Jag lämnade August på dagis (fast han hade nog gärna varit hemma, när jag sa att vi skulle till dagis sa han "August hemma, mamma, pappa" -lilla gubben) och gick till jobbet. Jag hade hand om en usk-elev så jag var tvungen att koncentrera mig och vara lite pedagogisk. Det var svårt för jag kände hur min hjärna mer och mer började kännas som bomull. Framåt lunch blev jag mer eller mindre beordrad att gå hem, då rann mina ögon ikapp med näsan. Och nu ligger jag däckad i soffan. August blev överlycklig när han blev hämtad med bil från dagis, det händer inte så ofta. Jag ska vara hemma imorgon, men jag hoppas jag kan jobba på fredag - då har jag fredagsfikat.

Men när jag ska komma igång ordentligt med löpningen undrar jag fortfarande. Är det inte benhinnor så är det för halt för intervaller eller så är det magsjuka eller förkylning. Terräng-SM är numera helt struket från planeringen, är glad om jag är i tävlingsform till Göteborgsvarvet. Jag har inte sprungit på typ två veckor nu. Visserligen åkte jag runt 8 mil längdskidor i fjällen, men det blir inte riktigt samma sak.

Inga kommentarer: