lördag 28 mars 2009

Lördag

Oj vad den här veckan har gått fort, jag har ju inte skrivit sedan i måndags och nu är det redan lördag. Jag har haft så himla ont i nacken hela veckan så jag har haft svårt att sitta vid datorn, dessutom har jag varit grymt trött så jag har mest slötittat på TV den tiden jag brukar surfa.

Annars har veckan bjudit på en dag hemma med sjukt barn (som nog inte var så sjuk, det var nog kiwins fel att han hade en väldans fart på magen en dag på dagis), en halvdag på kurs i Eskilstuna (innehållandes bland annat en omgång sittgympa till musik av Östen med resten...), en kväll med våfflor hos mina föräldrar (mums!) och en hel del träning. Det har nämligen gått upp för mig att min första inplanerade tävling är om två veckor. Inte för att jag var i form på den tävlingen förra året, men för den skull kan jag ju försöka göra lite bättre ifrån mig nu.

Eventuellt så måste jag börja fundera lite över min teori att det skulle vara lättare att ramla när man går än när man springer när det är halt. I vinter har jag nämligen inte ramlat en enda gång när jag promenerat (men har du hjälm när du går till jobbet Jessika?) men tre gånger på löprundor. Idag var det dock mjukt att landa, herregud vad mycket snö det hade kommit! Det var ju visserligen mjukt och skönt för lederna att springa på, men väldigt läskigt eftersom det inte gick att se vad som fanns under snön. Nu vill jag ha vår! Jag längtar efter mjuka skogsstigar (fast inte med mjuk snö).

Vi har haft en så lugn och skön dag, inte gjort någonting alls. Eller, jag har tränat och dessutom gått en långpromenad tillsammans med en kompis, Rickard har klippt träd och August har bakat gröna bullar av Play Doh-lera och en kladdkaka som var alldeles riktig och inte grön. Dessutom har vi städat, men det känns som att vi ändå har tagit dagen lite vartefter sådär.

Fast i morse vaknade August kvart över fem - inte kul! Inte för att han brukar sova halva förmiddagen, men före sex brukar vi inte behöva vakna. Idag var han jättehungrig och ville ha en skål med frukt - omdelebart! Han fick det och så låg vi på soffan, han åt frukt och jag halvsov. Efter en stund hörde jag hur han rumlade omkring ute i köket, men jag orkade inte riktigt registrera det. Jag hoppades bara att han inte skulle klättra upp på köksbänken och ramla ner, men sådana saker brukar han inte tycka är kul (alltså klättra, inte ramla...) om ingen ser på och kan säga att han inte får, så jag var inte så orolig. Efter en stund kom han tillbaka med ett halvt äpple och en päronhalva. Han hade släpat en av våra ganska tunga stolar över köksgolvet, som dessutom är klinkers som är ganska strävt, klivit upp så han nådde fruktskålen och hämtat det han ville ha. Han hade ju såklart inte delat frukten, det fanns kvar av det han fått tidigare. Men han hade inte sagt till att han ville ha mer frukt, han fixade det själv. Bra att han är handlingskraftig!

1 kommentar:

mormor sa...

Hej! Världens goaste unge tycker mormor såklart!!!!