torsdag 5 mars 2009

Fjällhälsning!

Här kommer ett kort inlägg (har bara betalat för några minuters surfande och jag har en del viktiga bloggar att läsa också) från Kläppen. Det är lite mulet men massor av snö! Vi åker skidor allihop - även August! Varför åka pulka när det finns ett superroligt transportband att åka med skidor på? Vi hade ju liksom tänkt att det kanske kunde passa att börja nästa år, men August var rätt så bestämd. "August sidor, August åka, åka sidor" stod han och sa drömskt. Vi åkte till skiduthyrningen och trodde väl att äventyret skulle sluta ungefär där. Aldrig hade vi kunnat drömma om att August (som hatar nya mössor, skor och annat) skulle gå med på att ta på stora klumpiga pjäxor och en stor hjälm. Men han satt som ett ljus och sken som en sol när han fick på sig grejorna. Han var den minsta de hyrt ut skidor till och vi fick löfte om att lämna tillbaka skidorna när vi ville under veckan. Men han har åkt en stund varje dag. Transportbandet är roligast, men nu har han lärt sig att hålla balansen så att man kan släppa honom korta bitar om någon tar emot. Lilla killen! Bilder kommer...

Nu är det afterski!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt ! jag saknar dig också ska du veta! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med simningen, för jag hinner bara simma en gång i veckan, och då hänger jag inte riktigt med alla andra, och då blir det inte så roligt.. Så jag vet inte hur jag ska göra. Japp, Andrea har skaffat pojkvän nu :)
Hade bra i fjällen! kram

Anonym sa...

Det ska jag berätta för min bror! Han är skidlärare i Idre och har bestämt att Alwin ska börja åka nästa vinter. Vi har trott att han skulle vara för liten då men då är han ju 2,5 år! Och om August redan åker så : ) Jobba extra på ridskolan kanske du kan göra faktiskt! Seriöst! Har du gått ridledarkursen?!!

Popnea sa...

det ar ratt, det ska borjas i tid. Se nu till att kopa en stor Seth Morrison poster som ni kan satta upp ovanfor Augusts sang.