torsdag 12 mars 2009

Det är tråkigt att vara sjuk!

Jag är jätteförkyld!

August är på dagis, fast han fick börja senare idag. Han var jätteledsen när jag gick idag och jag skulle vilja ringa och kolla hur det går. Men det gör jag ju nästan varje dag, jag måste sansa mig. De ringer nog om det inte går bra. Han ver lite ledsen igår också, men det är klart - han har ju varit borta nästan två veckor från dagis. Därför var det ju bra om han gick idag, han behöver ju lite kontinuitet. Fast imorgon får han nog stanna hemma om jag är sjuk, han ska till kirurgmottagningen 11.30 och det är ju inte så stor idé att lämna honom bara ett par timmar. Eller?

Igår satt han och resonerade:
"Mamma huk (sjuk). August frisk. Pappa huk?"
Jag: "Nej, pappa är inte sjuk"
August: "Pappa frisk".

Jag är faktiskt lite imponerad av att han har lärt sig motsatserna, att han vet att om man inte är sjuk så är man frisk.

Hela semestern har han gått runt och sagt: "Anna huk" och sett bekymrad ut. Anna är hans dagis"fröken" och hon var mycket riktigt sjuk innan vi åkte på semester.

Jag ligger här och funderar över mitt senaste i-landsproblem som är att jag inte kan köpa Converse-skor till August. Det skiljer så mycket på deras storlekar att 23 skulle vara lagom exakt just nu (och kanske för små om två månader) och storlek 24 är mer än 2 cm längre än hans fötter. Även om det ska finnas extra utrymme för tårna så är drygt 2 cm lite i mesta laget. De supersöta Adidasskorna han fick av mina bröder i 1-årspresent var lagom runt jul... Men som sagt, i-landsproblem i allra högsta grad.

Idag har jag, förutom att ligga och blunda på soffan, ringt Posten och frågat varför deras brevbärare slänger all överbliven reklam i vår soptunna. Känns halvkul eftersom vi sopsorterar och dessutom är rätt noga med att våra hyresgäster också gör det. Tanten på posten bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att så fick det inte gå till. Vår brevbärare är ingen höjdare faktiskt. När vi hade en sommarvikarie i somras (ja, när har man annars sommarvikarier?) så kom posten minst ett par timmar tidigare än den gör med ordinarie brevbärare. Han lägger posten i fel låda, trots att jag påpekat ett antal gånger att jag inte är Maria Sandberg på Floragatan. Dessutom (och det här är nog värst) så brukar han stå och kissa på ödetomten mittemot vårt hus, med vår post under armen! Sedan tar han den och stoppar i vår brevlåda, precis efter att han tagit på sin egen snopp! Är detta förargelseväckande beteende? (Jessika, du som är polis kanske vet?) Jag blir i alla fall förargad! Det här sa jag dock inte till posttanten, jag vill ju inte verka som en gnällkärring...

Nu är det lunchdags, jag är faktiskt lite hungrig. Men om jag ska äta måste jag resa mig från soffan. Nästa i-landsproblem kanske?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud! Vilken läskig brevbärare!!!

Anonym sa...

Nånting måste vara fel, med den brevbärarn.
Hur gammal är sonen föresten? Med tanke på att han åkt skidor, måste var en ung skidåkare.
Vår yngste var 2 år och sju månader första gången. Er kille är väl yngre?

Camilla sa...

Vi har köpt Converse skor till Hilma, det blev strl 23. Som sagt, tror inte dom räcker hela sommaren. Roine är ett stort fan av Converse och har inga andra skor, så det var ett måste den här våren=). Han ville köpa förra året, men då sa jag ifrån=). Krya på dig!

Anonym sa...

Låter som ett solklart fall! Hade jag jobbat i Katrineholm hade jag kommit och haffat honom direkt, ska försöka fixa det! Men tills dess så kan du ju ge honom en flaska alkogel så han inte för sina läskiga bakterier vidare med posten...