fredag 27 februari 2009

TGIF!!!!!!

Jag känner mig sliten nu för tiden, jag har verkligen längtat efter helg och ledigt nu. Mycket i huvudet, både på jobbet och annars - känner mig helt urblåst i hjärnan när jag går hem från jobbet på dagarna. Önskar ibland att jobbet var mer fysiskt än psykiskt ansträngande - är ju så mycket skönare att vara trött i kroppen än i huvudet.

Men nu väntar nio härliga dagars ledighet varav sju ska tillbringas i fjällen - underbart!

Varför ringer de inte mig från svt förresten? Jag äger på introtävlingarna och låttitlarna i Så ska det låta!

Idag har Rickard bowlat med vår kompis Jonas, August och jag tog bussen till bowlinghallen och tittade på. August har pratat hela veckan om att han vill åka buss. Varje morgon kör bussen förbi oss när vi går till dagis och varje gång säger August: "Buss, åka. August buss, åka". Och har han inte mer avancerade önskningar så är det klart att det går att ordna. Han satt på bussen och var helt salig och när vi åkte förbi resecentrum så ropade han lyckligt: "Till buss, många bussar!". Han var lite besviken sedan när vi åkte buss hem från Duveholmshallen, men han gillar ju att åka bil också. Då vill han ha musik på och så säger han: "Höja!", sedan ska vi poppa och August är lycklig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nu får jag krypa till korset nu när även Helena börjat använda TGIF! Jag måte vara knäpp för jag fattar ej vad det betyder "pinsamt". Vill du ge mig en översättning?! Kram Catarina

Anonym sa...

Vi bor ju på landet så Alwin har först nu lärt sig vad en buss är, haha :) Hans nya favoritord är SKOTTKÄRRA.

I sommar blir det härligt! Ni får hänga hos oss hur mycket ni vill!!

Har sett utmaningen men inte tagit tag i den ännu :)

Anonym sa...

Ha det så härligt i fjällen, låter helt underbart!
Hilda och jag åkte buss till farmor en gång (tar 10 minuter) och så fick D hämta oss där. Sen var hon nöjd!