onsdag 11 februari 2009

Sjukling

Om någon undrade över Augusts strumpor i förra inlägget så är det halksockor. Tips från babysimmet, att ha det på barnen när de börjar gå - det är ju lätt att halka i badhuset. August har fortfarande strumpor på sig när vi badar, det funkar jättebra!

August är sjuk, han mår verkligen inte bra. Han har varit snuvig några dagar, men i natt vaknade han med 39 graders feber och han är väldigt hostig. Nu ikväll hade han nästan 40 graders feber och han är verkligen hängig. En macka och några fruktbitar är allt han har fått i sig idag, men han har som tur är druckit ganska mycket vatten.

I morse när jag ringde till jobbet och berättade att jag skulle "vabba" kändes det nästan som att jag skulle skolka, det kändes konstigt att vara hemma från jobbet utan att vara sjuk. Men någon vilodag har det verkligen inte varit, det är jobbigt att vara hemma med sjukt barn. August har varit ledsen och gnällig och det är ju inte konstigt. Efter lunch bäddade jag ner honom i vagnen och tog en långpromenad så att han skulle få sova i lite halvsittande ställning. Det behövdes, han sov skönt.

Nu hoppas jag att han piggar på sig snart, det är inte roligt att se sitt barn så hängigt. Och dår är det ändå "bara" en förkylning, jag ryser när jag tänker på de föräldrar som kämpar med barn som har cancer eller andra svåra sjukdomar.

Inga kommentarer: